۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۶۹۰۷۲
نماینده مردم کازرون گفت: اگر جناح‌های سیاسی به اندازه کافی رشد کرده و بالغ شده باشند، هیچ‌گاه جایگاه قانونی کشور را تضعیف نمی‌کنند.
کد خبر: ۳۴۲۶۳

جناح سیاسی که رشد کرده باشد جایگاه قانونی کشور را تضعیف نمی‌کند | رقابت داوطلبان بر مدار اخلاق و سازنده باشد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فریدون عباسی با بیان اینکه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بحث معیشت خیلی مهم است، اظهار داشت: همه مسئولان به ویژه دولت باید برای بهبود وضعیت معیشتی مردم راهکار جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما نباید از نمایندگان مجلس توقع رفع مشکلات اجرایی کشور را داشته باشیم، گفت: بعضاً مردم توقع دارند قدرت و اختیار نماینده مجلس از رئیس جمهور یا رئیس قوه قضائیه هم بیشتر باشد. آنان انتظار دارند نماینده مجلس تمام امور اجرایی حوزه انتخابیه را دنبال و مشکلات را حل کند، این در حالی است که نماینده مجلس باید بیشتر روی قانون گذاری متمرکز باشد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید مردم را تشویق به حضور پرشور پای صندوق‌های رأی کنیم، تصریح کرد: مردم پشتوانه نظام هستند و در هر شرایطی به صحنه می‌آیند و حمایت خود از انقلاب و نظام را به جهانیان نشان می‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جنگ تمام عیاری که دشمن علیه ما راه انداخته است، نباید اشتباه کنیم که جبهه کجاست. بعضاً می‌بینیم که احزاب و گروه‌های سیاسی ما به ویژه در زمان انتخابات به جای آنکه با منطق با یکدیگر رو به رو شوند، با هم می‌جنگند.

عباسی با اشاره به اینکه هر فردی که قانون اساسی را قبول دارد و قاعده بازی سیاسی را می‌پذیرد باید در انتخابات ثبت نام کند، گفت: داوطلبان انتخابات باید با رقبای خود کاملاً بر مدار اخلاق، رقابتی سازنده داشته باشند.

وی بیان کرد: ما در جامعه علایق و سلایق مختلف جناحی داریم که اگر احزاب در چارچوب نظام فعالیت کنند، جامعه ما حتماً رشد خواهد کرد. احزاب سیاسی ما باید در وهله اول این موضوع را مدنظر داشته باشند که دشمن بیرون است نه داخل کشور و نباید در مقاطع مختلف به ویژه در زمان انتخابات دنبال دعواهای سیاسی و عدم رعایت اخلاق باشند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی که در چارچوب نظام هستند همگی باید ثبت شوند، گفت: تحریم انتخابات کارساز نیست و قبلاً جامعه ما این موضوع را تجربه کرده است. همه نهادهای نظام اعم از مجلس، دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نقاط قوت کشورمان هستند. اگر جناح‌های سیاسی به اندازه کافی رشد کرده و بالغ شده باشند، هیچ‌گاه جایگاه قانونی کشور را تضعیف نمی‌کنند.

/مهر.

 

 

 

 

 

برچسب ها: شورای نگهبان مجمع تشخیص مصلحت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فریدون عباسی قانون اساسی هیئت دولت قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار